Thursday, April 15, 2010

Berbulu vavis berhati biawak

Saya cukup sedih bila baca berita ada budak kena dera sampai mati lagi semalam.
Apalah punya kejam manusia sekarang ni.

Ye saya tahu kadang2 babies or kids mmg memerlukan kesabaran dan iman yang kuat untuk membesarkan diorang.
Peel diorang ,ragam diorang..susah makan,susah tido,asyik nangis..u name it ive done it..
But diorang kan kecik lagi.
Tak tahu pun nak fikir mana baik and mana yang buruk.

Serius saya cakap,kalau ada time Mia gigit nips saya..mmg saya rasa nak tampar2 je pipi gebu dia tu..
Kalau time saya dah penat masak food Mia ,time nak suap je dia kunci rapat2 mulut dia..memang rasa geram yang amat rasa mcm nak tonyoh food tu dalam mulut dia.

Or kalau saya penat gila pas balik dari kerja, Mia nangis2 takmo terletak.nak berdukung je 24jam..memang saya rasa nak kunci diri dalam bilik.Biar dia nangis kat luar.

Tapiii,tak pernah sekali pun saya sampai ke tahap meroyann tu..tak pernah sekali pun saya jentik anak saya.

Dia membesar pun dgn air susu saya..
kalau saya tak bagi dia maka maka tak makanlah dia
kalau saya tak mandikan dia maka satu harilah dia comot.
she depends 100% on me.
Tak sampai hatiii..

Saya berdoa..doa seorang ibu ni makbul ye..agar Allah takkan kurniakan zuriat ke atas mereka yg berhati biawak ni..sebaliknya kurniakan la zuriat ke atas kawan kawan saya yg masih lg mrnunggu untuk peluang bergelar ibu..aminnn

7 comments:

  1. Amin. Aku setuju sangat2! Semoga Allah percepatkan kawan2 kita yg dah ready nak dapat zuriat tu. Memang dah akhir zaman, banyak betul kes manusia lebih kejam dr binatang. Menyedihkan!

    ReplyDelete
  2. amin... itula manusia skang ni , dah dapat tak reti menghargai...kalau jadi macam org yg susah nak dapat ni ( macam mek la) ha... baru tau langit tinggi rendah!

    ReplyDelete
  3. mmg sungguh berbulu vavis & berhati biawak..grrr geram ni..

    Yup2 moga2 mereka yg masih belum ada rezeki..moga2 Allah perkenankan le doa2 mereka..amin...

    ReplyDelete
  4. memang gila lah diorg ni kan?ape lagi nak labelkan kalau bukan gila?org waras takkan buat mcm tu..

    samalah tak pernah terpikir nak pukul e-ein..tapi kalau dah besar nanti nakal2..maybe nak praktikkan rotan mcm abah sy dulu hehehe(dulu selalu kena rotan sbb ponteng ngaji hahahahaha)

    ReplyDelete
  5. tak layak digelar 'IBU' diorg tu!

    ReplyDelete
  6. mmg pun sakit hati dgn kes2 gini..igt senang ke nak preggy n bersalin..diorg suke2 hati je nk dera bunuh budak2..

    mudah2 an doa kita smua termakbul..amin~

    ReplyDelete