Monday, November 23, 2009

Post kesyukuran

Last week lunch saya g bf kan Mia kat nursery..tgk2 ada sorang baby baru..so skang dah ada 5 babies in that room..alahai...

Baby baru tu comel sangat..putih..bam bam sangat walaupun baru 3 month..tapiii...dia sumbing sikit..bukan sumbing yang sampai terkoyak lips..just sikit je..maybe baru operation..

Tetiba rasa sayu betul tgk baby tu..tatau la apsal..saya kiss baby tu..alahai dah pandai senyum..
walaupun sumbing,dia tetap chomel..dia pandang je saya masa saya susukan Mia..mb dia miss mommy dia..mb dia pun still bf mommy dia lagi..sedih lagi..tahan air mata je saya masa tu

Lepas Mia dah zzzzzz..saya mintak izin bebudak nursery tu untuk angkat baby baru tu..ntahlah perasaan hiba menyengat kalbu bila tengok dia..saya peluk baby tu..mesti mak baby ni kat office teringat2 kat anak dia kat nursery kan..baby tu pula dok sondol2 breast saya..dalam hati.."sorry sayang, auntie tak boleh bagi susu..nanti mak sayang marah pula"..air mata dah bergenanag

Semalam masa saya amik Mia balik kerja..terserempak dengan ayah baby baru ..to my surprise ayah dia pun sumbing juga..sumbing ni warisan ke?tak kan...

Post ini bukan tujuan untuk menghina mereka2 yang sumbing ye..saya tak pernah rasa begitu..sekarang ni kan byk treatment utk itu..tapi post ini sekadar berkongsi rasa kesyukuran sebab saya telah dikurniakan dengan baby yang sempurna..sihat tubuh badan..alhamdulilah..

Saya bersyukur dengan kehadiran Mia..walaupun dia tak putih melepak..walaupun mata dia hitam tak biru macam anak omputeh..walaupun hidung dia tak mancung bak seludang..walaupun mata dia sepet..walaupun dia tak bulat mcm baby putra..hehehe...walaupun rambut Mia hitam berkilat tak blonde...saya tetap bersyukur..she still my most beautiful baby in the whole wide world..saya tak mintak apa2 lagi dah.."Just saya sentiasa doa semoga disihatkan tubuh badan Mia..membesar jadi anak yang baik dan berguna kepada agama bangsa dan negara"..chewah..

12 comments:

  1. betul tu.. bersyukur sgt anak kite dilahirkan cukup sihat dan sempurna.. comel di mata kite! btw, mia looks good in purple.. i like!

    ReplyDelete
  2. amin... i pun bersyukur gak ngan anugerah yg allah bg kat i ni....

    ReplyDelete
  3. oh touching..i totally agree..walaupun my baby tak secomel suri or Zuma *anak gwen stefani* tuh, tp he's the most handsome baby to me!! I bet the mommy of dat new baby in Mia's nursery wud think the same way too bout her baby kan..? every child is a blessing and beautiful in their own ways..So..kita sume kene bersyukur.. =)
    P/s : mia chumil dgn baju purple...!

    ReplyDelete
  4. Anak pakcik hubby (kire cousin le kan)..lahir sumbing 2 belah kiri kanan..raya lepas baru saya dpt jumpe dia. Sayu saya tgk dia..even dh setahun++ tapi badan kecik dr Qaseh. X operate lg sbb dia ada prob jantung berlubang and berat badan x cukup. Nak minum susu pon kena guna tiub..kalo mkn bubur nasi selalu tersedak..Bila tgk dia sy sgt2 bersyukur Allah kurniakan saya Qaseh yg sempurna dan alhamdulillah sehat.

    ReplyDelete
  5. alahai...touchingnye... sedih...sob..sob.... i pon sejak ade anak ni, kalo nmpak budak2 ni hati tersentuh senang jek.. eh nape u buang stock susu u tuh? dah lebih 3months ke stock susu tu? dh expired ekk? byk gilos susu u... ape tips nak susu byk ekk??

    ReplyDelete
  6. ohh.. mmg touched baca entry ni! tu la. mmg syukur sgt2 kan dpt baby yg sempurna & paling comel kat mata kita, ibunya. kita doakan yg terbaik utk baby tu. jgn ada org2 kt luar sana tu yg ejek dia ke apa. tau jer la zaman skang ni. budak2 mcm2 perangai. iskkk. btw, these 2 pixs are my most fav pixs of mia. kecomelan dia terserlah. maybe purple is her color kot? hihihi.. comel. mwahs lil'mia! :)

    ReplyDelete
  7. tu la kan kita ni, hati tisu. Hehehe. Kadang rasa sepi je bila anak takde depan mata.. bila ada depan mata.. dok hish bila la nak tido ni.. heheheh
    *kasi air kiss kat mia* smooch!

    ReplyDelete
  8. mia nampak dah besar. anak dara dah dia ni. hehe makin comel! btw, i don't think kalau sumbing tu genetic, cos my niece ada yg sumbing, but her parents normal je.

    ReplyDelete
  9. entri keinsafan & kesyukuran. thanks for the reiminder :)

    mia looks so cheeky with that purple dress :)

    ReplyDelete
  10. oh my arwah adik jugasumbing but she passed away 2 days after birth.

    i did asked the gynae masa i pregnant if sumbing ni genetic but she said tak. wallahualam.

    the baby is sooo cute!

    ReplyDelete
  11. iskk.. sebak sebak... *lap lap airmata*
    this is a good one... sgt menyedarkan... asek pandang atas je kdg2 terlepas pandang yg lebih bawah dari kite... :)

    ReplyDelete
  12. sedih nye ;(
    syukur dikurniakan ank yg sempurna,ckp sifat smua...bile dah ada ank sendiri,tgk anak2 org lain yg kurng sempurna,cpt je tersentuh ;( sedih sgt2....eh btl kate nit,mia sgt comel pki color purple ;)

    ReplyDelete