Wednesday, December 28, 2011

Both Baby and Mommy stuff-CHECKED

Baru leh bernafas sket sbb semua baby stuff and mommy stuff dah siap.
Dah boleh focus kat final exam next week.
Btw iam 36week pregnant this week.
Membesar bagai johan.

Ok..jom cekidout barang2 yang saya dah beli for both baby and mommy

1. Baju baju mostly saya beli masa pergi German haritu.Tak banyak..but cukup lah.Baby kan cepat besar.Nanti beli lagi lah kalau ada duit terlebih mana mana.

Carters rompers..untuk jalan jalan


Carters set untuk jalan2 waktu malam


Carters set untuk jalan2 waktu malam juga.


Mothercare sleepsuit 3 pasang


Mothercare bodysuit 5 pasang


So mostly baby ada 12pasang je baju baru. Lain2 recycle Mia punya baju yang color selain dr pink.Color pink masuk peti semula.


2. Toilettries- Sama macam Mia dulu.Saya guna Sebamed baby products.Includes shower foam, shampoo and Lotion. Kulit newborn kan sensitif lagi.So spend duit beli yang mahal sket la for starter.Lepas habis set ni, sila bertukar kepada Johnson Johnson semula.

3. Pampers..Saya suka Pet Pet.Rasa quality dia sama macam mommypoko.Only cheaper.So stick to Pet Pet je lah



4. Lain lain toiletries : Bedak Johnson2, Minyak Yu Yi, Drapolene for krim bontot, ear buds,Wet tissue.



5. Bottles. This time tak sekronic Mia dulu.Semua brand nak kena ada satu.This time saya beli Dr.Browns sahaja untuk baby.Yang wide bottles tu.


6.Alhamdulillah Swing Medela ni dah berjasa 2 tahun kat saya untuk Mia dulu.Masih kukuh dah kuat untuk kegunaan 2 tahun yang akan datang.Cuma saya tukar tube, corong baru sahaja.Yang lain2 sama.



7. Disebabkan Mia still pakai dia punya Fisher Price Rocker tu,saya confirm dia takkan mau share dgn baby. So this time saya tak beli rocker dah.Saya tukar beli Safety 1st swing for baby.Tak buka lagi pun box sbb takut si kakak ingat dia yang punya pula.Hopefully babyleh tidur tanpa kacau mommy dia.


8. Car Seat a.k.a Carrier Halford. Mia punya dulu still dia guna dlm kereta.So kena beli baru untuk baby.Senang saya nak carry baby masuk office nanti.ekekek



10. Twin Stroller Espirit ni saya beli kat German.Mengankut ko dr German ke Malaysia.gigih tak gigih nya saya.

11. Lain lain barang yang saya dah beli..Beli kat manjaku semuanya

-Napkin 10 helai

-Towel 2 helai

-Towel kecik -10 helai

-Blanket- sehelai

-Sarung tangan and sarung kaki -3 pasang (Mia punya byk)



NOW..ITS MOMMY TURN PULA.


1.Spanx Cognito Bodysuits...Semoga cepat kurus segera



2.Set bersalin Nona Roguy (Semoga cepat kurus dgn segera) Dulu masa Mia saya amik set herbanika Amway. Now tukar selera pula


AND LAST BUT NOT LEAST..
...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...

3. Coach Poppy Leather Jazzy Hobo

wakakakaka..gila punya mengidam.

Akhirnya dapat juga.

Pencapaian terbaek beli handbag.

First time wei bayar mahal2 beli handbag.

Menggigil2 nak bayar.

Ala orang lain dah tak pandang kut Coach ni.

Saya je yang macam monyet dapat bunga.

Maklumlah first time



Alhamdulillah..lega semua dah lengkap.

Barang2 baby dah prewash...tinggal nak lipat masuk dlm bag je.

Bag hospital for both and mommy will be ready by this week.

Semoga Allah mempermudahkan urusan saya kali ini.





























6 comments:

  1. yg last tu I suka heheh. I dh nk order semalam, then hubby found out about it..tak dapatlah nk order..sob sob sob...sedihhhhhhhhhhh :(

    ReplyDelete
  2. kita pun suka yg last, lg la kaler purple...huhu still dlm wishlist, ntah taun biler br dptnyer...

    semoga dipermudahkan bersalin..dh ada experience pun takut jugak

    ReplyDelete
  3. OMG lama betul i tak singgah ke ni... sampai Mia nak dpt adik dah.... so fast times flies... congrats dear!

    Love the coach jugak!

    ReplyDelete
  4. heheh syomel seme baju bajan tuuu :)
    pet2 mmg best macam mamipokok kan,qies pun pakai tu.

    sy doakan semoga selamat semenya.ameen.

    ReplyDelete
  5. siti, rasanya set amway tu tropical herbs..u ni mesti confuse dgn NR herbanika..hehehe..i pun pakai set tu masa sara dulu. yg 2nd ni tukar NR. :)

    ReplyDelete
  6. bestlah.suke suke.smoga semuanya dipermudahkan eh.

    ReplyDelete