Wednesday, February 9, 2011

Soalan2 yang selalu buat seorang ibu/emak/mommy/umi/bonda/mama sedih..

Soalan2 yang selalu buat seorang ibu/emak/mommy/umi/bonda/mama sedih..

1. Eh..dah kurus lah anak u skang?

huhuuh...dah penat saya nak gemukkan..dah naik risau sbb anak picky eater..dah bagi scott emulsions,dah bagi supplemet..tapi dah mmg dia mmg besar ni..
yes...dulu saya selalu juga tanya mcm ni kat orang..sbb jumpa memula anak gemuk then jumpa the next time anak tu dah kurus sket..skang jadi kat diri sendiri padan muka..
so saya berjanji kat diri sendiri tak akan bagi komen sedemiakian lagi..sbb nya bila orang komen macam tu kat anak saya..saya rasa sangat sedih.

2. Minum susu apa skang?

For yang non bf mom mesti tensen kan bila come to soalan berkaitan susu masa anak kecik dulu..
Tapi skang ni saya juga tensen bila anak dah besar and org dok tanya Mia minum susu apa..
Bukan saya takmo beli susu yang kat market tu..tapi anak saya takmo minum..sket pun takmau..takkan saya nak paksa shringe kan susu kat mulut dia hari2..sampai dia muntah muntah..huhu..stop asking people that plz..

3. Anak u tak nampak cam umur setahun lebih..nampak matured..

haloooo..matured as if dah tua?shes just a baby ok..
dang!..yeap i know..my Mia is tall..rambut hitam lebat berkilat..and mulut pun ringan pot pet..but jangan lah cakap matured pls....

4. Tak sejuk/panas or tak ketat ke pakai baju tu?

eh eh..busy body plz..anak saya ..sukahati saya lah nak jadi fashion advisor dia..sila jangan sibuk bab bab fashion anak orang..


Tu je yang dapat saya fikir sekarang ni..
Buat yang pernah bertanya or mengkomen soalan yang di atas kepada saya..jangan risau saya tak marah pun..saya anggap kalian semua concern je ok..
Just sometime bila sampai hari yang tidak sesuai..and mood yang tidak kena..tetiba ada seseorang yang bertanya..itu bisa buat hati saya sedih..

Dah tu je..nak start study untuk test wiken ni..
Pastu Monday nak merdeka..nak join Mommy Lina playdate Aleesya and Mia kat Critter Land..
Gonna spoilt the girls next week yeayyy...

6 comments:

  1. babe, hahaha... betol tue... tp i nak add soalan lagi boleh?

    1)dah berapa byk gigi dah anak u? (fine, aleesya mmg lmbt tumbuh gg, tp benda2 lain die agak cpt... sekian, terima kasih)
    2)anak u dah boleh buat apa - motif soalan nak compare dgn anak die..
    3)bila aleesya nak dpt adek ni? (bile penyoal tau sah2 i'm on the pill)

    betol tak?

    ReplyDelete
  2. i just cant stand the first question tu neither. sejak msk 13months plus my boy xnk mkn sgt skg ni. main je lebih smpai lencun2 baju tu. nk wat mcm mane kn. xkn nk pakse2. da try mcm2 dh. ingt kte suke agaknye tgk anak kite x mkn. ape lg kalo ibu anda sendiri berkata "MACAM malnutrition faheem tu.." hoohohoh.. ye ye ckp MACAM sbb xnk bg anakanda ni kecik ati kut. tp mak sndri kn. sabo je laaahhh.. hahaa

    ReplyDelete
  3. macam2 soalah daa..kadang2 nak je buat2 x dengar org bertanya tu :) good luck sis!

    ReplyDelete
  4. kenapa anak kurus, dia minum susu apa, dah terer buat apa. antara soalan2 yg mkn dlm. sabor je la.

    ReplyDelete