Tuesday, August 31, 2010

Ngomel ngomel comel

Kami balik rumah my PIL di Sungai Buloh last wiken.
After buka puasa iaitu selepas Maghrib,kenyang tahap dewa naga.
EL terus jadi ular sawa yang baru lepas membaham seekor kambing golek.
Saya pula being a good menantu..chewah..mana la boleh jadi ular cepat sangat.
Kenalah pergi kemas apa yang patut kat dapur.
Masuk2 je bilik,tengok apa yang buah hati berdua saya buat.



EL layan mata..Mia kusyuk semacam je..walaupun mata dah layu ke tasik madu.


Focus betul anak dara saya ni..siap kaki naik atas layan DVD..tapi dia tengok apa yg kusyuk sangat ni..jom kasi close up sket..

Its ELMO! Her new favaorite cartoon..ekekek...sayang tak dapat bawa dia tgk ELMO live kat Bukit Jalil next week.
Daddy taknak pergi time bulan puasa.

___________________________________________________________________

Semalam cuti merdeka saya ke Subang Parade ,hunting for baju raya. Went there with my sisters..angah and adik..and also Mia and Pisya..tergugat wei,time bagi Mia and Pisya makan kat uncle Lim tu..sabar jelah.kalau tak puasa,dah lama saya order cofee ice...heheh
Hurmmm...tahun ni fashion banyak baju kaftan kan..adalahh saya jumpa jubah kaftan yang suit with my budget..tapi cam singkat..cantik gila dah saya pakai pada fisarat saya..tapi tulah susah sket orang kaki panjang ni..Ada jubah kat Hajaba last 2 week saya pergi tengok tgh on sale..mmg cun sampai ke kaki walaupun dah pakai high heel,tapi jubah tu kena pakai inner pula.
Takleh lah beli jubah yang kena pakai inner jubah ni..susah nak bf Mia nanti.
Semalam adalah saya beli sehelai baju kurng moden kain lycra..suka la kain dia..nampak badan kurus je bila pakai..sepasang masih tidak cukup untuk raya tahun ini..at least 3pasang..waahhh..maka haruslah saya carik lagi 2 pasang...heheh..sabar je lah..walaupun tahun ni raya saya di perantauan..iaitu jauh di Baling Kedah..zasss kena zassss juga di pagi raya..
Ada juga saya carik2 baju raya untuk EL..hurmmm..boring je kan baju orang lelaki ni..kalau tak plain..belang2 vertical..belang horizontal..or kotak2..itu je style yang ada untuk diorang kan..klu ada anak boy mesti rasa yang sama kan..takleh la nak beli polca dot ke..love love ke..flower power ke..hahaha...
After subang parade,saya dan adik ke Ariani pula..borong tudung kat sana sampai leh buat gold card ok..lepas ni sape2 nak pinjam gold card saya ni roger2 lah..can ger additional 10%..berbaloi baloi..saya dah tak minat dengan tudung fesyen ekin lagi dah..now iam more to syria style..so borong syria lah semalam..
Harini first day EL masuk ofis setelah 2week berehat..siap tidor awal tu sbb esok kena bangun awal..comel la dia..hahaha.
Harini saya full juga..class pagi petang..tapi cam lunch time ni nak pergi Warta or PKNS Bangi jap..mana tahu ada yang berkenan di hati..
Puasa saya masih penuh lagi..kalau ada rezeki,tahun ni penuh lagi puasa..yeahhh,boleh raya sebab puasa penuh..heheheh

8 comments:

  1. elmo is ayern fav.sangat berkenan pada patung berbulu hitu..hehehe

    ReplyDelete
  2. balik kedah yer dis year...jemput mai umah aku tau huda...

    ReplyDelete
  3. comelnya mia.....
    ariani on sale kan?murah2 x?xsempat lg nak terjah ariani...
    tunjuk la gmbr tudung skit....hehe...

    ReplyDelete
  4. i pon puasa penuh lg..and it's soo true that bosan gile nak beli baju utk baby boy...xde pilihan yg byk sgt. klau yg design hensem2 dan extraordinary sket, harga nya pon way toooo extraordinary for a piece of cloth yg cuma leh pakai few months je huhuhu

    ReplyDelete
  5. comelnya. kalu anak saya ada lappy depan mata mahu diketuk2nya

    ReplyDelete
  6. cadangnye nak pegi subang parade jgk utk cari baju raya. harga baju kat sana ok tak?

    ReplyDelete
  7. i pun puasa penuh lagi ni, 8 more days to go kan.. huhu i sgt berkenan tgk org pakai tudung syria, teringin nak pakai tapi i muka boooolat huhuu

    ReplyDelete
  8. yuds,
    mana ada kaftan bes tu? tringin gak nak pakai.. tapi tak sempat nak carik.. aku adalah sesuai ke pakai syria? muka bolat!

    ReplyDelete