Tuesday, July 6, 2010

My worst nightmare

Harini saya dapat tahu saya kena attend training kat singapore this week.
Bertolak ahad malam..dan balik isnin malam.
Mean..2 hari satu malam course.
Bermakna juga ..buat pertama kali..
saya akan tidur tanpa Mia..
Saya dah banyak kali reject taknak pergi training.
And this time macam tak boleh nak bagi alasan apa2 lagi.
Bagaimana..macam mana ..
Mia malam2 akan bangun carik saya untuk bf.
Tak pernah lagi sekali pun dia tidor tanpa saya.
Ok kat nursery dia dah biasa.
Tapi bila malam tak pernah.
Dia akan bangun 2-3x untuk menyonyot.
Call hubby beritahu tadi pun air mata bergenang genang.
I dont know macam mana lah hubby nak handle.
Masih lagi belom boleh terima kenyataan ini.
Susu tiada stock..sekarang tgh berusaha utk stock up susu.
At least ahad malam 2 botol.
Isnin from morning-evening kat nursery 5 botol.
Isnin malam mb 2 botol.(i will arrive home by 2am)
So kena kumpul 10x3oz start from today.
boleh ke?






Macam mana tidor malam saya tanpa budak ini?

4 comments:

  1. haaa i dulu masa kena gi training2 ni pun tak suka! masa keja dulu lah. pernah gak kena gi attend seminar for 3 days. takleh bawak baby la kan. tapi Alhamdulillah time tu i dah nak berenti keja, so diorang decide i takyah pegi.

    be strong k! u can do it!

    http://twinkywinkystars.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. walaupon i xfully bf mcm u, tp hadzim pon mmg bangun tgh mlm 2 3 x nak nyotnot .. i pon xpernah tido mlm tanpa anak di sisi. huwaaaaaaa. sedihnye. i feel u.

    i xtau laa u sempat ke x nk kumpul stok tu. tp good luck utk u ok!

    ReplyDelete
  3. hi, just nak share experience aku. heydi susah nak tidor mlm bile aku takde. mulalah meragam dan menangis2.. maklumlah, dah biasa tido bawah ketiak mamanya dan nyot2 dgn aku bile2 masa dia suka. so, mak aku dan maid aku yg tolong jaga heydi sengsara la mlm2 sbb kena gilir2 jaga heydi. puaslah jugak diorg memujuk heydi.. heydi ni pulak, mmg tak mau langsung tido dgn ayahnya..so, ayahnya dan aniq dapatlah tido dgn lena..haha..tp, itu pengalaman awal during the first few times aku kena attend course atau outstation. lama2 dia dah ok, dah biasa kot. skrg bile dia dah almost 2 years old ni and kebetulan aku preggie lagi, dia dah pandai tido sendiri. tp yg mengejutkan, taknak nenen dgn mama dia lagi.maybe the taste is different sbb aku preggie..huhu..sedey jugaklah..weaned off already :(

    so, you better get your husband ready laa utk berjaga mlm jaga mia nanti. or else, just bring along your hubby and mia laa =) at least, she can sleep with u at nite and boleh jenjalan kat spore ;) but, all in all, insyaAllah Allah akan mempermudahkan korang..don't worry so much ok? keep up the pumping!! =) hugs and kisses for mia yg comel tu

    -Syiq-

    ReplyDelete
  4. drama mama n farah..tengs alot..gambate ne to me

    shiq,
    hubby aku xleh cuti isnin tu.sbb tu xleh nk bawak.
    aku try la..klu xskang,nanti2 pun kena juga kn

    ReplyDelete